2009. május 8., péntek

Chimborazo

Kókusztejes curry-s csirkemell, furcsa krumplival, utána crumble.

Ez utóbbi a desszertek csimborasszója, de ne szaladjunk előre.

A terv tócsni volt, de elrontottuk. Fontos, a tócsnihoz nem kell megfőzni a krumplit. Mi megfőztük, és aztán még egy ideig hittük, hogy lehet belőle tócsni, így hozzákevertük a lisztet, hagymákat, de akkor már láttuk, hogy ez nem az, ami. Szóval egyszerűen hagymás törtkrumplinak hittük, és ebben a hitben még gyorsan megforgattuk egy kis forró olajon, hátha meg is pirul. De ezt csak módjával tette.

Nade.

A csirkemellet felcsíkoztam, besóztam. Egy edényben összekevertem rengeteg curryport, fűszereket és olívaolajat, amíg masszaszerű nem lett. Ebbe forgattam bele a mellcsíkokat, amiket utána egy serpenyőben aranybarnára sütöttem, majd felöntöttem a kókusztejjel. Ez egy kicsit híg lett, liszttel sűrítettem be.

Avokádós paradicsompaprikás paradicsomsalátával:
Most már elől vagyunk, jöhet a Crumble.
Íme a knowhow: Nagyon egyszerű. Egy kerek sütőedényt ki kell vajazni és bele kell karikázni néhány banánt és kockázni hámozott-magozott almát. Utána-előtte-közben, ki hogyan, egy keverőedényben 15 dkg lisztet, 10 dkg cukrot és 10 dkg vajat kézzel össze kell dolgozni. Ehhez érdemes a vajat megolvasztani, akkor nem fog fázni a kezünk, no meg könnyebb is. És egész egyszerűen ezt a masszát rá kell morzsolni - innen a magyar elnevezés: morzsatorta - a gyümölcsökre. Fedje jól el.

Nem baj, ha vannak nagyobb morzsák is, sőt, annál finomabb lesz, kívül ropogós, belül nem. Előmelegített sütőben fólia alatt fél órát kell sütni, nélküle amíg meg nem barnul szépen a teteje.

Vannak bonyolítások, hogy dióval, csokival, mazsolával, de ez utóbbit nem is szeretjük, az előbbiek pedig kontraprodukálnak, el ne rontsuk az egyszerűséget.

Viszont fagyival melegen-langyosan falni!

Nézzünk város-számos-videókat, afféle Across the Universe: London, Berlin, Párizs.

Várunk szeretettel újabb ötleteket, kívánságokat, kizárólag városnevekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése